Regulamin
Przewóz pasażerów przez Usługi Transportowe – Przewóz Osób Beata Wójtowicz „Robertur’’ (Przewoźnik) na wszystkich liniach prowadzonych przez firmę, odbywają się zgodnie z następującymi uregulowaniami Ogólnych Warunków Przewozu, stanowiących regulamin w rozumieniu art. 4 ustawy Prawo przewozowe.
WARUNKI OGÓLNE:
- dokonując zakupu biletu pasażer zawiera umowę o przejazd i akceptuje postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Przewozu,
- przewóz pasażerów odbywa się o oparciu o bilet, który jest ważny na określoną godzinę i trasę,
- bilet może być jednorazowy bądź okresowy,
- pasażer korzystający ze zniżki komercyjnej ma obowiązek posiadać i na żądanie okazać podczas zakupu biletu oraz podczas podróży dokument ze zdjęciem uprawniający do korzystania ze zniżki,
- każdy prawny opiekun, posiadający pełnopłatny bilet może zabrać ze sobą jedno dziecko do lat 4, z zastrzeżeniem, że nie korzysta ono z oddzielnego miejsca do siedzenia,
- wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone wyłącznie w miejscach określonych w rozkładzie jazdy,
- do kontrolowania biletów, kart stałego klienta i do sprawdzania dokumentów uprawniających do przejazdów ze zniżką komercyjną jest upoważniony kierowca oraz uprawnieni pracownicy Przewoźnika posiadający odpowiedni identyfikator,
BILETY:
- pasażer jest uprawniony do przebywania w autobusie wyłącznie posiadając ważny bilet,
- nabywając bilet pasażer powinien niezwłocznie sprawdzić jego prawidłowość, bowiem po odejściu od kasy reklamacje nie będą uwzględniane,
- po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione,
- bilety skradzione lub zagubione nie będą zastępowane wtórnikami,
- bilet uszkodzony, zniszczony lub przerabiany będzie uważany za nieważny,
- w trakcie podróży pasażerowie powinni zachować bilet do kontroli,
- w przypadku stwierdzenia braku ważnego biletu zostanie nałożona oplata w wysokości 150zł.
BAGAŻ:
- na pokład autobusu można wsiąść jedynie bagaż podręczny, którego rozmiar pozwalają na umieszczenie na pólkach nad głowami pasażerów, ze względów bezpieczeństwa zabrania się zabierania na pokład autobusu dużych sztuk bagażu,
- Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu w luku bagażowym jednej sztuki bagażu podstawowego o wymiarach łącznych 160 cm (wysokość + szerokość + długość) i wadze do 25 kg,
- rzeczy szczególnie cenne /gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika/ oraz posiadające wartość naukową itp. mogą być przewożone jako bagaż podręczny, pod nadzorem pasażera.
- zabrania się przewozu bagażu zawierającego przedmioty, których przewóz jest zabroniony przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
- zabrania się przewozu bagażu zawierającego przedmioty, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać zagrożenie wyrządzenia szkody innym Pasażerom albo Przewoźnikowi lub narażać pasażerów na niewygody; Przewoźnik w razie uzasadnionego podejrzenia może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej określonych warunków,
- Przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko za bagaż, który został mu powierzony,
- za powierzony uważa się bagaż, za który pasażer uiścił opłatę w wysokości 50 zł i za który został wystawiony kwit bagażowy,
- Przewoźnik nie odpowiada za bagaż podręczny poza przypadkiem, kiedy szkoda powstała z winy Przewoźnik i została udowodniona przez Pasażera.
- za przedmioty pozostawione w autobusie Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności.
ZWROT ZAGINIONEGO BAGAŻU:
- bagaż, po który w ciągu 1 miesiąca od daty znalezienia nie zgłosiła się osoba uprawniona, uznaje się za porzucony i może zostać zbyty przez Przewoźnika, który zatrzyma uzyskany dochód.
NARUSZENIE PORZĄDKU:
- w autobusach Przewoźnika zabronione jest spożywanie alkoholu, zażywanie narkotyków lub innych substancji odurzających; zabronione jest także przebywanie w nich osób pozostających pod wpływem wyżej wymienionych substancji, zabrania się także palenia papierosów,
- pasażerowie nie stosujący się do ww. zasad mogą zostać usunięci z autobusu,
- skorzystanie przez Przewoźnika z uprawnień przewidzianych w ww. punktach nie uprawnia Pasażera do dochodzenia z tego tytułu jakiegokolwiek odszkodowania.
OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA:
- Przewoźnik odpowiada za przewóz pasażerów do celu podróży określonego na bilecie,
- w sytuacji gdy z jakiejkolwiek przyczyny Przewoźnik nie będzie w stanie dowieść pasażerów do celu podróży własnymi autobusami, zobowiązuje się zapewnić inny, dostępny środek transportu do miejsca przeznaczenia,
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia autobusów powstałe z przyczyn od niego niezależnych, takich jak:
- wypadki powodujące opóźnienia na trasie autobusu,
- wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne,
- zastosowanie się do żądań policji,
- śmierć lub wypadek na drodze,
- akty wandalizmu i terroru,
- zamkniecie drogi, objazdy, wyjątkowe natężenie ruchu,
- awaria pojazdu,
- inne okoliczności poza naszą kontrolą,
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności ze ewentualne konsekwencje w przypadku, gdy pasażer nie zgłosi się do autobusu, przed jego rozkładowym odjazdem, po postoju na odpoczynek.
PRZEWOŻENIE ZWIERZĄT:
- w autobusach Przewoźnika dopuszcza się przewożenie zwierząt jedynie w specjalnych pojemnikach przeznaczonych do ich transportu, wielkość pojemnika musi umożliwiać przewożenie na jednym fotelu, oplata za przewóz zwierząt w pojemniku równa jest cenie biletu pełnopłatnego /bez stosowania zniżek/,
- pies-przewodnik towarzyszący osobie niewidomej przewożony jest bez opłaty, pod warunkiem, że jest na smyczy i w kagańcu.